Wellcome To Kg. Paris Kinabatangan Sabah Malaysia. Hope Enjoy Your Stay Here, "Sabah Land Below The Wind"

Khamis, 2 September 2010

Kumpulan Bendera Indonesia Hanya Tahu Cakap

Keinginan Kumpulan Bendera Indonesia ingin membawa pulang 2 juta pekerja Indonesia di Malaysia hanya satu usaha sia-sia belaka. Tapi kalau mereka ingin, penulis ingin cabar mereka, bawalah pulang semua pekerja Indonesia termasuk PATI yang ada di Malaysia. Sebenarnya mereka ini terutama PATI selalu membawa masalah kepada kerajaan Malaysia terutama kepada rakyat Malaysia kerana sering terlibat dengan jenayah.

Tak percaya dengan kata-kata penulis coba lihat gambar-gambar ini. Kumpulan pekerja Indonesia di Malaysia yang membantah sikap biadab Kumpulan Bendera Indonesia.





Apakah Kumpulan Bendera Indonesia kurang mengerti akan kesusahan rakyat mereka untuk mencari sesuap nasi di Indonesia. Apa yang penulis tahu, kalau di Indonesia yang kaya pasti gah dengan kekayaan mereka tapi si miskin akan terpinggir kerana nasib mereka.

Dan jangan lupa mahu membawa mereka pulang perlukan kewangan, apakah Kumpulan Bendera Indonesia sudah bersedia untuk memberi mereka makan secara percuma. Hampir penulis lupa, 2 juta pekerja Indon, mampukah juga Kumpulan Anjing Bendera sediakan pekerjaan dengan gaji yang setimpal sepertimana mereka perolehi di Malaysia.

Kalau penulis mengatakan susah nak makan di Indonesia mungkin keterlaluan kerana cacing dalam batu pun boleh hidup. Tapi satu perkara yang nyata dan sering di perkatakan oleh rakyat Indon yang bekerja di Sabah, Malaysia ialah amat sukar untuk mendapatkan pekerjaan dan kalau ada gaji yang di beri tidak selumayan pendapatan di Malaysia.

Di sini kita boleh menilai akan kebodohan serta ketololan Kumpulan Bendera Indonesia ini. Mungkin juga para pemimpin Kumpulan Bendera Indonesia ini berasal dari tepi jalanan justru pemikiran mereka tak sehebat mana seperti rakyat Malaysia yang sentiasa tenang dan berfikiran waras bila mengambil sesuatu tindakan.

Dan kepada kerajaan Malaysia sudah sampai waktunya untuk menilai penghantaran para pelajar ke Indonesia. Sudah berapa kali rakyat Malaysia menjadi sasaran rakyat Indon yang biadab bila ada perselisihan di antara Malaysia dan Indon. Mungkin akan menambah sedikit pembiayaan tapi keselamatan serta keselasaan para pelajar harus lebih di utamakan. Bagi pendapat penulis Indonesia bukanlah tempat yang selamat.

0 comments: