Wellcome To Kg. Paris Kinabatangan Sabah Malaysia. Hope Enjoy Your Stay Here, "Sabah Land Below The Wind"

Selasa, 24 Ogos 2010

Sikap Biadap Rakyat Indon Kerana Pemerintahnya

Sikap membakar bendera Malaysa sudah menjadi kebudayaan biadap rakyat Indonesia yang pastinya harus di balas oleh rakyat Malaysia. Batas kesabaran rakyat Malaysia ada batasnya. Mungkin pemimpin boleh bertolak ansur tapi perasaan rakyat, kehormatan bendera Malaysia juga harus di lindungi.



Melihat dari situasi dan keadaan yang tidak menyenangkan bagi semua rakyat Malaysia, sikap biadap dan kurang ajar rakyat Indon yang tidak bertamadun. Ini semua mungkin kerana dari sikap pemerintah Indon itu sendiri yang mengambil sikap acuh tak acuh dari perbuatan rakyat Indon yang sering memperlekehkan bendera Malaysia. Ini amat jelas kerana dari semua kes-kes menghina bendera Malaysia yang melibatkan rakyat Indon, pemerintah Indon tidak pernah mengambil tindakan undang-undang terhadap mereka.

Kes terbaru yang melibatkan rakyat Indon yang tidak bertamadun itu yang membaling najis ke Jalur Gemilang tidak harus di anggap sepi oleh kerajaan Malaysia. Jikalau budaya rakyat Indon yang biadap ini tidak di tangani oleh pemerintah Indon dengan segera sudah pastinya bendera Indon juga akan menerima nasib yang sama di Malaysia.

Sudah sampai waktunya kerajaan Malaysia menilai semula kedudukan rakyat Indonesia yang begitu ramai tinggal di Malaysia. Kebanyakan mereka tidak mempunyai dokumen yang sah dan yang paling ramai terlibat dalam kes-kes jenayah berbanding rakyat Malaysia sendiri.

Seharusnya mereka-mereka ini di halau dari Malaysia kerana mereka tidak menyumbang apa-apa kepentingan kepada negara Malaysia. Mereka-mereka yang memiliki KPT Malaysia yang di ragui harus juga di nilai semula kerakyatan mereka kerana ini melibatkan keselamatan Malaysia dari segi jangka panjang.

Jika Indon amat bangga dengan Laskar Merah Putih yang sering menghina bendera Malaysia sudah pasti suatu hari nanti Malaysia juga akan bangga dengan Satria Jalur Gemilang yang akan membalas penghinaan rakyat Indon.


JANGAN TERLALU MEREMEHKAN PERASAAN RAKYAT MALAYSIA

0 comments: