Wellcome To Kg. Paris Kinabatangan Sabah Malaysia. Hope Enjoy Your Stay Here, "Sabah Land Below The Wind"

Sabtu, 4 April 2009

Mahathir vs Abdullah vs Najib

Mahathir, siapa tak kenal dengan dia? Dari anak sekolah darjah satu hingga orang tua dan seluruh dunia kenal dengan dia. Seorang ahli politician, seorang negarawan yang mahir berucap. Walaupun lebih satu jam, walaupun tengah malam orang akan khyusuk mendengar tak terasa ngantuknya. Beliau adalah satu-satunya pemimpin yang tebaik pernah memerintah Malaysia. Malah diakui yang terbaik di Asia.
Secara peribadi saya tak berapa suka dengan dia. Saya sendiri pun tak tahu kenapa..? Banyak orang kata begitu. Tapi bila Abdullah jadi PM, banyak orang cakap, "dia ni taklah sehebat Mahathir".
Di era Abdullah jadi PM, entah apa salahnya, Mahathir telah dipinggirkan. Ibarat kacang lupakan kulit, siapa yang naikkan Abdullah hingga jadi PM? Tapi tak apalah. Apa pun yang kita lakukan hari ini , akan digambarkan oleh generasi yang akan datang. Jangan pandang pada keburukkan seseorang, tapi pandang kepada kebaikkan yang telah dilakukan.
Kemasukkan semula Mahathir dalam UMNO mudah-mudahan dapat mengukuhkan semula UMNO. Diharap keserasian Mahathir dengan Najib boleh membantu memulihkan imej UMNO dimata masyarakat Malaysia yang berbilang kaum dan agama.
Huruf keramat R.A.H.M.A.N.(Rahman, Abdul Razak, Hussien, Mahathir, Abdullah dan Najib) akhirnya selesai sudah. Kepada Najib diucapkan tahniah. Diharap huruf N dapat memberi berkat kepada Najib, dan menaikkan semula Malaysia diarena antarabangsa.

0 comments: