Wellcome To Kg. Paris Kinabatangan Sabah Malaysia. Hope Enjoy Your Stay Here, "Sabah Land Below The Wind"

Jumaat, 17 September 2010

DAP & PKR Kuasai Kabinet!!!

Terkejut betul penulis awal pagi ni bila membuat rondaan di internet terjumpa artikel ini dengan tajuk "KERAJAAN BN TUMBANG - DAP & PKR KUASAI KABINET!!". Check punya Check rupanya gimmick seorang blogger yang mahu betul dua parti ni memerintah Malaysia. Yang heran dia terlupa nak masukan seorang lagi rakan mereka kat tajuk tu, PAS.


Bangunan Parlimen dipenuhi dengan beberapa Ahli-Ahli Parlimen Pakatan. Datuk Seri Anwar Ibrahim sedang berbincang bersama rakan-rakan beliau bagi membentuk kerajaan baru.


Angan-angan YB. Lim Kit Siang nak jadi Timbalan Perdana Menteri kelihatan sedang membuat liputan khas mengenai kerajaan baru Pakatan. Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng juga kelihatan sedang berbincang bersama beberapa Ahli Parlimen DAP mengenai penubuhan kerajaan baru ini. Ura-ura juga mengatakan bahawa DAP dan PKR akan menguasai Kabinet Malaysia.

Khalid Samad dan YB Husam Musa saja yang hadir mewakili PAS. Maklumat yang diberitahu bahawa PAS tidak berpuas hati dengan pembahagian Kabinet Malaysia yang dicadangkan.


16 September... Detik penantian sekian lama hanya impian kosong DAP & PKR. Kerajaan Barisan Nasional pimpinan Dato' Seri Najib masih kekal memerintah setelah lebih 40 Ahli Parlimen BN yang dikatakan akan lompat parti masih setia kepada BN.

Kesian PAS ditinggalkan pada saat-saat penting ini. Tapi Kalau DAP & PKR menerajui negara apakah mereka akan lebih baik dari kerajaan sekarang? Cuma waktu akan menentukan. Harap-harap apa yang mereka hajatkan akan tercapai bukan hanya impian kosong belaka.

Dan kepada PAS fikir-fikirlah sebelum menyertai mereka. Ini baru angan-angan DAP & PKR, kalau betul akan tersisihlah PAS jauh-jauh.

Sebahagian Artikel Di Petik DARI

0 comments: